11 Metode simple pentru eliberarea stresului

Din perspectiva fizicii cuantice, care demonstrează că totul este energie, stresul este un dezechilibru energetic, parțial conștientizat, parțial neconștientizat.

Energia pe care o risipești concentrându-ți atenția pe negativitate și teamă este direct proporțională cu nivelul de stres. Poți alege oricând să îți direcționezi energia și atenția pe soluții simple care să te ajute să-ți calmezi mintea, să îți ușurezi sufletul și să eliberezi stresul.

Dacă te simți stresat și nu prea știi ce ai putea face, poți testa unele dintre metodele simple de mai jos. 

1. Găsește-ți Pacea prin Iertare

Dacă există oameni care te-au rănit ori ți-au greșit cumva și nu i-ai putut ierta, nivelul tău de stres este inevitabil mai mare decât ar trebui să fie.  

Calea mai înaltă a spiritului este să fii în pace cu universul și cu toate ființele. Nimeni nu este perfect și toți avem motivele noastre pentru a acționa în modul în care o facem. Străduiește-te să intri într-o stare de acceptare și înțelegere a celorlalți, în ciuda comportamentelor lor negative sau a firii lor dificile. 

Și nu te uita pe tine!  De câte ori nu te-ai pedepsit singur pentru că ai făcut o alegere mai puțin inspirată, sau ai fost neîndemânatic, sau ai întârziat la o întâlnire importantă? Cele mai multe greșeli pe care le facem nu ne vor afecta pe termen lung. De fapt, din greșeli putem învăța cele mai valoroase lecții. Învață să lași lucrurile să plece, rămâi cu lecțiile și fii bun și generos cu tine și cu ceilalți.

“Să greșești este uman, să ierți este divin.” – Alexander Pope

2. Alege să simți emoții dătătoare de putere

Tu ești pilotul direcției vieții tale. Când te surprinzi că ești ghidat automat către o emoție de furie, de exemplu, așteaptă câteva secunde și întreabă-te dacă ți-ar fi mai benefic să schimbi direcția. 

Abilitatea de a alege emoțiile care ne împuternicesc, care ne dau energie, este o abilitate pe care fiecare dintre noi o are, dar această abilitate este ca un mușchi care are nevoie de exerciții regulate, pentru a ne putea servi cel mai bine. 

Când te concentrezi pe antrenarea acestui mușchi, înveți să ai mai multă răbdare și emoțiile tale îți vor înfrumuseța viața în loc să ți-o controleze. 

În același timp, această abilitate exersată de a-ți alege emoțiile te va ajuta să menții limite sănătoase cu tine însuți și cu ceilalți.

Fă doar promisiunile pe care le poți ține, fără să îți produci stres inutil. Învață să spui nu când te simți inconfortabil. Respectă-ți timpul, energia și resursele. Ai grijă de nevoile tale fizice, asigurându-te că te odihnești și te hrănești adecvat.

3. Rugăciuni pentru eliberarea stresului

Rugăciunea este ceva ce te poate ajuta zilnic. În timpuri de stres, concentrarea atenției către Puterea Divină poate fi extrem de benefică. 

Roagă-te către entitățile de Lumină, nu cerându-le să îți dea ceva ce tu nu ai, ci mulțumindu-le pentru ajutorul dat, ca și când rugaciunile tale au fost deja ascultate și împlinite. Cu credința profundă că Entitățile de Lumină te ajută necondiționat și imediat.  

“Rugăciunea sparge toate barierele, rupe toate lanțurile, deschide toate închisorile și lărgește toate strâmtorile.” – M. Bounds

 4. Eliberează stresul cu vindecare energetică 

Dezechilibrele energetice, ca de exemplu emoțiile captive, rămășițele traumelor care au rămas blocate în corp, ne pot conduce inconștient să alegem anumite sentimente, gânduri și așteptări. 

Testează tehnicile energetice Emotion Code® sau the Body Code™ , care te ajută să resetezi tipare limitative și îți permit să te concentrezi pe aspectele pozitive ale vieții! 

Folosind aceste metode, poți elibera bagaj emoțional, restabili pacea minții tale subconștiente și corecta de asemenea și dezechilibre fizice. 

Aceste tehnici îți vor scădea nivelul de stres, identificând rapid cauzele subtile ale alegerilor emoționale negative și ale gândurilor negative care nu îți dau pace.

Înlăturarea cauzelor subtile ale stresului, îți vor ajuta corpul fizic să se vindece și să funcționeze optim. Vei avea mai multă energie pentru a-ți îndeplini obiectivele și pentru a avea zilnic o stare de acceptare și iertare.

Codul Emoțiilor și Codul Corpului sunt ușor de folosit și sunt instrumente prin care poți obține o echilibrare de durată a minții, corpului și spiritului!

5. Hrănește-te cu alimente care îți dau nutrienți 

Nu subestima niciodată puterea alimentației sănătoase. Hrana sănătoasă îți susține funcțiile creierului și poate fi un pas important către reacții pozitive în situații stresante.

Când corpul este stresat, diminuarea cantității de alimente care provoacă inflamație în corp, cum e zahărul sau preparatele super procesate, poate ajuta foarte mult.

Alege să te hrănești cu alimente neprocesate, în stare cât mai crudă, care îți scad valorile de cortizol din organism și implicit scad nivelul de stres.

Magneziul este extrem de util în a ajuta corpul să proceseze cortizolul, deci ai putea beneficia de un ajutor suplimentar dacă vei mânca mai mult din aceste alimente foarte bogate în magneziu:

  • Avocado
  • Semințe de dovleac
  • Spanac și alte legume cu frunze verzi
  • Ciocolată neagră
  • Banane
  • Caju, alune și migdale
  • Edamame
  • Smochine

6. Ia suplimente naturale pentru a elibera stresul

Dacă nu poți lua anumiți nutrienți sau vitamine din mâncarea pe care o consumi, atunci suplimentarea te poate ajuta mult. În perioade cu stres crescut, corpul nostru are nevoie de susținere pentru a reduce nivelul de stres. 

Câteva dintre suplimentele naturale care pot reduce nivelurile de stres sunt:

  • Ashwagandha
  • băile cu sare Epsom
  • magneziul
  • aminoacidul L-Teanina
  • vitaminele B

7. Fă-ți timp pentru tine

Când te simți copleșit și stresat, poate fi dificil să încetinești ritmul. 

Ai putea fi tentat să crezi că cel mai bun mod să te simți mai bine este să termini tot ce ți-ai propus, cât mai repede posibil. De fapt, să îți scazi nivelul de stres înainte de a termina lista lucrurilor de făcut este o metodă mai bună pentru a duce lucrurile la bun sfârșit.

Fă-ți timp să faci ceva ce te încarcă cu energie bună. Poate fi o scurtă plimbare, o întâlnire cu un prieten, sau citirea unei cărți care te relaxează. 

Făcând asta, vei căpăta o perspectivă nouă asupra lucrurilor și te vei încărca cu energie. Iar când te întorci la lucrurile pe care le ai de făcut, vei avea energie suficientă pentru a le duce la bun sfârșit. 

8. Dormi mai mult

Grijile și gândurile negative te pot ține treaz noaptea, dar lipsa somnului va mări și mai mult nivelul de stres. 

E important să mărești numărul zilnic de ore de somn. Alege să te relaxezi înainte de a merge la culcare, închizând orice ecran (de telefon sau laptop), bând un ceai de plante, ascultând muzică relaxantă, practicând câteva exerciții simple de yoga, meditând, făcând o baie cu spumă sau orice altceva ce te relaxează. 

O rutină potrivită de seară va transmite creierului tău semnalele potrivite că se poate relaxa.

Mergând la culcare și trezindu-te la aproximativ aceeași oră în fiecare zi, te poate ajuta de asemenea să-ți resetezi programul de somn și să beneficiezi de suficientă odihnă.

“Un râs bun și un somn de noapte odihnitor sunt cele mai bune remedii.”  –  proverb irlandez

9. Râzi mai mult, pentru a te elibera de stres

Poate părea ciudat, dar râsul poate genera schimbări pozitive în corp. Râsul calmează răspunsul la stres. Atunci când te simți stresat, întâlnește-te cu cei mai amuzanți prieteni, uită-te la o comedie, citește glume sau uită-te la un spectacol de stand-up comedy! 

10. Fă exerciții fizice pentru eliminarea stresului 

Mișcarea este un mod extraordinar de eficient de a elibera stresul Exercițiile fizice pot să-ți îmbunătățească starea generală de sănătate și starea de bine. 

Atunci când faci exerciții fizice, creierul este inundat de endorfine. Studiile arată că exercițiile fizice regulate scad tensiunea, stabilizează și armonizează starea de spirit și îmbunătățesc calitatea somnului.

Chiar și doar cinci până la zece minute de exerciții aerobice pot să ofere beneficii minunate de reducere a stresului.  

11. Meditează pentru reducerea stresului

Meditația este o cale uimitoare de calmare a minții. Îți poate ajuta mintea să se concentreze pe un anumit gând, astfel că atunci când intri într-o stare de stres din ce în ce mai accentuat, vei fi mult mai capabil să îți redirecționezi atenția către pozitivitate și calm. 

Respirația profundă poate avea un efect similar. Aceste practici calmează sistemul nervos și poate avea un impact durabil asupra nivelului de stres de-a lungul întregii zile.

“Meditația nu înseamnă oprirea gândurilor, ci conștientizarea că suntem mai mult decât gândurile și emoțiile noastre.”  – Arianna Huffington

Indiferent de ceea ce îți provoacă stresul, sugestiile de mai sus te pot ajuta să îți îmbunătățești sănătatea mentală și fizică, pentru a putea rezista mai bine perioadelor de stres. 

Îți recomand să te sfătuiești și cu un terapeut profesionist, dacă aceste măsuri nu sunt suficiente și ai nevoie de ajutor suplimentar. 

Acest articol de blog este o traducere și adaptare în limba română a articolului apărut pe site-ul echipei de practicieni Emotion Code și Body Code, din care sunt onorată sa fac parte:  https://discoverhealing.com/articles/stress-proof-health/)

Pentru metode mai detaliate de reducere a stresului, dar și durerilor cronice, provocate de stres, îți recomand și mini-cursul meu gratuit prin e-mail, plin de tehnici și idei utile pe care le poți aplica imediat: https://www.alinaroman.ro/minicurs/

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Translate »
Scroll to Top